top of page

Lubicie wyzwania? Bo my tak!


Ponoć wystarczy zamienić jeden element - nazwę aby to samo zadanie nabrało innego znaczenia. Wertując artykuły poświęcone nauczaniu, natknęłam się na propozycję aby termin "zadanie" zamienić na "wyzwanie". Tak też zrobiłam...i lawina się potoczyła. Rozpoczęliśmy od wyzwań matematycznych, następnie doszły polonistyczne. Kolorowe koperty przyklejone na końcu zeszytu zapełniały się zadaniami. Każdego dnia dzieci krótkie ćwiczenie sprawdzające i utrwalające daną umiejętność (w naszym przypadku była to tabliczka mnożenia), następnie koleżeńskie sprawdzanie poprawności. Kto wykonał zadanie poprawnie otrzymywał pieczątkę. Za zebranie odpowiedniej ilości pieczątek dziecko otrzymywało ocenę bardzo dobrą oraz pochwałę. Wyzwania sprawdziły się rewelacyjnie. Dzieci chętnie je wykonywały, wręcz się ich dopraszały. Ostatnio zrobiłam im przerwę od tego typu zabawy, jednak dzieciom przypadł do gustu ten rodzaj zadań i nie mogłam im odmówić. Dzisiaj przywitałam ich wyzwaniami w nieco nowej szacie. W ostatnim czasie wszystkie dzieci namiętnie kolekcjonowały naklejki aby móc później wymienić je na pluszaka. Zrobiłam kartę do kolekcjonowania pieczątek. Za zebranie 15 pieczątek uczeń może otrzymać kartę mistrza rachunków. W przypadku edukacji polonistycznej kartę mistrza ortografii. Lubię te roześmiane buzie, patrzące na to, co dla nich zrobiłam, jak na jakiś skarb. Zadania - Wyzwania uczniowie chowają tak jak było do tej pory do kopert przyklejonych na końcu zeszytu.

Jeżeli jesteście zainteresowani taką kartę można pobrać klikając TUTAJ - wersja pdf lub TUTAJ - wersja do edycji.

Tak prezentują się super karty dla zdobywcy wszystkich punktów. Pomysł wykonania takiego upominku zaczerpnęłam z grupy ClassDojo Mentor.


Jeżeli jesteście zainteresowani kartę można pobrać TUTAJ - wersja pdf

Przydały Ci się karty? Spodobał Ci się mój pomysł? Będzie mi miło, jak udostępnisz ten post lub zostawisz swój komentarz.

*Ilustracje wykorzystane do stworzenia kart pochodzą ze strony Pinterest, http://pl.vectorhq.com/psd/muppets-alphabet-psd-438884, https://clipartfest.com/categories/view/19c6f83e5ed7c613d866d1d518b9f92ed1df8e30/cute-blue-monster-clipart.html

Moje kategorie
Ostatnie posty
Wyszukaj wg tagów
bottom of page