top of page

Elementy Planu Daltońskiego w mojej klasie


Aktywność dzieci podczas zajęć to podstawa. Jest to mieszanka pracy indywidualnej, grupowej, zbiorowej. Praca w parach jest bardzo lubiana przez dzieci. Wówczas uczniowie dokonują oceny koleżeńskiej wykonanych zadań, wspólnie rozwiązują problem i przedstawiają swoje rozwiązania, uczą się od siebie itp. Do doboru w pary czy grupy używam patyczków, koła fortuny i wszystkiego co przyjdzie mi do głowy. Dzieci również dobierają się samodzielnie i zazwyczaj są to już stałe pary, które chcą pracować tylko ze sobą. Z nowym, starym pomysłem przyszedł mi plan daltoński. Wykonana przez mnie plansza - makatka posłuży mi do tworzenia nowych par oraz wizualizowania to dzieciom. Zostanie ona wyeksponowana w odpowiednim miejscu w sali. Imiona dzieci umieściłam na kolorowych kredkach, które pochodzą z serwisu Printoteka.pl. Zalaminowałam je i dokleiłam za pomocą kleju na gorąco rzepy, dzięki nim można bez problemu w szybki i łatwy sposób ustalić pary na lekcji. Taki sposób pozwala na podjęcie współpracy wszystkich dzieci typu "każdy z każdym". Mam nadzieję, że zostanie ona polubiona przez dzieci.

Moje kategorie
Ostatnie posty
Wyszukaj wg tagów
bottom of page