top of page

Piramida czytelnicza


"Czytanie książek to najpiękniejsza zabawa, jaką ludzkość sobie wymyśliła". /W. Szymborska/

Zawód nauczyciela zobowiązuje do poszukiwań nowych rozwiązań dla swoich uczniów, tak aby nauka kojarzyła się z zabawą i czymś przyjemnym niż koniecznością i przykrym obowiązkiem. Szczególnie w klasach młodszych chcemy, aby każdy dzień była radosnyi ciekawy dla każdego dziecka. Zachęcanie do czytania i tym samym doskonalenia techniki czytania zarówno cichego jak i głośnego odnosi różne skutki - nie zawsze takie jakie byśmy sobie życzyli. Sięganie po książkę niesie za sobą wiele korzyści: rozwija umiejętność czytania ze zrozumieniem, krytycyzm, wyobraźnię, pamięć, poszerza słownictwo, wiedzę o otaczającym świecie i wiele innych tylko i wyłącznie pozytywnych "skutków ubocznych" można wymieniać. Chcąc zachęcić moich uczniów do czytania przeszukiwałam zakątki Internetu i wpadłam na pomysł piramidy/wieży czytelniczej - sama idea była dla mnie znana, jednak forma w jakiej została przedstawiona była dla mnie ciekawym pomysłem, który jak później się okazało spodobał się uczniom. Co miesiąc dzieci wklejały kartę czytelniczą, gdzie dziecko po przeczytaniu wybranej przez siebie pozycji musiało to potwierdzić podpisem rodzica. Nagrodą za każde 15 minut poświęcone na czytanie była cegiełka, którą dzieci przyklejały na swoje wieże. Pod koniec miesiąca wieże dzieci zajmowały miejsce na klasowej wystawie. Sam projekt czytania zaczęliśmy od kwiatków - jeden płatek - 15 minut czytania. Wieże okazały cię dla dzieci bardzo ciekawym i zarazem wciągającym zajęciem. Uczniowie zaczęli przynosić czytane książki, opowiadać o nich. Ponadto u większości poprawiło się tempo czytania oraz jego jakość - zrozumienie czytanego tekstu. Oczywiście były również osoby, które minimalnie zaangażowały się w akcję czytelniczą. Mam nadzieję, że w przyszłym roku szkolnym (2016/2017) jeszcze mnie pozytywnie zaskoczą.

Piramida do pobrania w zakładce Info.


Moje kategorie
Ostatnie posty
Wyszukaj wg tagów
bottom of page